
De Koning Boudewijnstichting heeft de site www.goededoelen.be in het leven geroepen om zichtbaarheid en transparantie aan het verenigingsleven, steunpilaar van de samenleving, te geven.
‘Goede doelen’ is van nu af aan de toegangspoort naar het verenigingsleven. Via de website is een uitgebreide gegevensbank ter beschikking van iedereen die zich engageert of zich wil engageren, organisaties en schenkers. Consultatie van de site zou voor iedereen een automatisme moeten worden.
Goededoelen.be is er voor het grote publiek. Ze geeft antwoorden op een groot aantal vragen die potentiële schenkers, vrijwilligers, verenigingen zich stellen.
Elke organisatie zonder winstoogmerk kan een fiche maken op Goededoelen met informatie over doelstelling, activiteiten en doelpubliek, financiële gegevens, personeelsbestand en aantal vrijwilligers. Goededoelen.be is gemakkelijk te gebruiken: de organisaties registeren zich gratis en snel (enkele minuten werk).
Meer dan 3.000 organisaties hebben zich al geregistreerd met als gevolg dat reeds 80.000 pagina’s werden bekeken gedurende de 4 laatste maanden door 15.000 unieke bezoekers.
Vanwaar dit succes? Een vereniging die zich inschrijft op Goededoelen kan genieten van drie voordelen: transparantie, zichtbaarheid en inspiratie.
Bron: persbericht Koning Boudewijnstichting, 11 juni 2015