
Draagvlakcreatie is een van de meest belangwekkende maatschappelijke thema’s van deze eeuw. Democratische besluitvorming raakt ons immers allemaal. Overheden, bedrijven en organisaties worden elke dag opnieuw geconfronteerd met burgers, klanten en medewerkers die terecht hun plek opeisen bij beslissingsprocessen, zeker wanneer deze een zwaarwegende impact hebben op hun dagelijks functioneren.
Inspraak en participatie zijn daarbij noodzakelijk maar niet voldoende. Een draagvlak is in wezen één elastische oefening in strategische communicatie met je belangrijkste stakeholders, zowel rechtstreeks als onrechtstreeks. Draagvlakcreatie vergt dus zowel uitzonderlijke communicatievaardigheden als uitstekend people management.
In deze vorming van UCLL probeer je de bouwstenen voor succesvolle draagvlakcreatie logisch en helder te verwoorden. Het dynamische MISSION-PIE model (Panenka communication) is daarvoor de geschikte kapstok. Laat je inspireren door verrassende toepassingen van recente ontwikkelingen binnen de wondere wereld van de communicatie. Marketingtechnieken die gebruikt worden door bedrijven om merken en producten onder de aandacht van consumenten te brengen, bieden (lokale) overheden en organisaties volop kansen om met hun burgers, klanten en medewerkers samen te bouwen aan een breed draagvlak.
Praktische informatie
- datum: 14 maart van 9u30 tot 17u
- locatie: Campus Sociale School Heverlee, Groeneweg 151, 3001 Heverlee
- prijs: 90 euro
- Inschrijven doe je via de website van UCLL.