
Op woensdag 22 mei organiseert het Fonds voor Cultuurmanagement van de Universiteit Antwerpen haar jaarlijks colloquium. Onder druk van de digitalisering moeten culturele en creatieve organisaties hun manier van werken herdenken. Het nieuwe buzzword in de culturele sector, zowel op Europees als lokaal niveau: een vernieuwend businessmodel.
Een businessmodel is meer dan een verdienmodel: je vertrekt van de waarden die je wilt overbrengen en van je doelpubliek. En dan denk je na over de juiste partners, de gepaste kanalen en middelen. Nu iedereen op zoek is naar aanvullende financieringsbronnen kan een businessmodel een handige manier zijn om op een holistische manier na te denken over de architectuur van je eigen organisatie.
Tijdens het colloquium cultuurmanagement staan we stil bij het concept ‘businessmodel’ en komen interessante praktijken uit verschillende sectoren aan bod, zoals Concertzaal Splendor in Amsterdam, Openluchtmuseum Bokrijk en De Republiek in Brugge. Ook wordt die dag de Scriptieprijs voor Cultuurmanagement uitgereikt, alternerend voor een doctoraatsstudie en een masterscriptie.
Alle praktische info en inschrijvingen: uantwerpen.be.